Kniha návštěv

Datum: 27.04.2012

Vložil: Abraham

Titulek: Re: Nezinkovaný drát

Drát máme samozřejmě na výběr a klasický bez povrchové úpravy je možné dle přání také použít. Jinak co se týče předlohy, po prostudování několika článků o středověkých kroužkových zbrojí se jasně dočtete, že zbroje se dělali z max. 1,6 mm silného drátu a pri tomto průměru se používal kroužek dokonce i o velikosti nad 10 mm. Ale nálezy z takového drátu jsou spíše vyjímkou. Běžně se zbroje dělali z drátu někde mezi 1,2 až 1,5 mm. Ale i tak děkuji za příspěvek.

Datum: 26.04.2012

Vložil: Thomas

Titulek: Nezinkovaný drát

Zdravím, osobně nejsem příznivcem zavírných kroužkových zbrojí, ale uznávám, že někteří začátečníci či larpisté asi na lepší nemají finace. Podle mě by bylo ale podstatně lepší nedělat zbroje z pozinku, jednak to vypadá hrozně a jednak se to ještě více oddaluje nýtovaným originálům. Jinak dle nálezů např. z raného středověku měly kroužky vnitřní průměr max. 8mm. Takže když už neděláte nýtované kroužkovky, tak je zkuste dělat ne z pozinku a třeba z drátu 1,6mm a průměru kroužků 8mm. Určitě to pak bude vypadat líp ;-)

Datum: 26.06.2012

Vložil: Bobr

Titulek: Re: Jeskyňář

Kdybych rýpal, nepsal bych co je třeba zlepšit. Ta podle Tebe "vodrovnaná ruka" stále dělá nýtované kroužky o průměru 3.5 mm. Neštěstí holt nechodí po horách, ale po lidech. Je ale vidět, že Ty sis ty "dětské stránky" ani neprohlédl. O řezání kroužků jsem nic neplácal, plácal jsem o správném střihu při štípání kroužků. Přeji hezký den. Bobr

Datum: 26.06.2012

Vložil: Hugo

Titulek: Re: Jeskyňář

Nemám rád, když někdo někoho uráží. Co umíte Vy? A nebo umíte něco čí se můžete chlubit? A za dobrou radu poslat někoho do prdele svědčí o vašich schopnostech. Bobrovu práci znám, stejně jako práci dalších Českých brnířů a musím smeknout.
S pozdravem Luděk Hugo Vobořil mečíř a platnéř

Datum: 25.06.2012

Vložil: Litice

Titulek: Jeskyňář

Namachrovanej Bobr bude předvádět jak sežral všechnu moudrost. Neděláš nic jinýho že rejpeš přechytralýma nesmyslama do schopný konkurence - uvědom si, že se nemáš čím chlubit děláš kroužkovky a práskáš z děla protože neumíš nic jinýho, tak si prosimtě nehraj na profesora a ty sám si raději udělej pořádný stránky než dětský myspace. a neplácej tady něco o řezání kroužků seš ůplně mimo. Pokud vím, tvoje obratnost je především známá tím, jak sis brilantně vodrovnal ruku...

Datum: 19.06.2012

Vložil: Bobr

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat.

Ne, opravdu tomu nerozumím, nikdy jsem nic neupletl...
Moje stránky: www.brnir.mypage.cz

Datum: 23.05.2012

Vložil: Roman

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat.

Ano, máte pravdu v tom, že každý může říci svůj názor. Mě jen přijde blbé vykládat něco o nýtovaných kroužkárnách, když z hlediska šermu tomu nerozumí. Netvrdím, že já extra ano, ale když už má člověk zavíranou z drátu třeba 1,8 na 8 nebo 1,6 na 6 tak jsem se ještě nesetkal s nějakým problémem, který by se týkal malé ochrany. Ochrana je podobná řekl bych jako u indických, ale otevírání kroužků nehrozí. ( alespoň podle mých zkušeností se skupinou ) a pokud někdo chce ještě pevnější zbroj, tak je třeba zvolit 1,8 na 7 mm či z pérovek ji vyrobenou. Navíc pevnost není tak úplně jen o tlouště drátu, ale o průměru, na jakém je to natočené, ale to vy určitě víte. Mě jen občas vytočí některé komentáře, tak se potom ozývám :D
Novozámský

Datum: 22.05.2012

Vložil: Abraham

Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat.

Samozřejmě je důležité vše nejdříve prokonzultovat. S každým zákazníkem nejdříve řeším jeho požadavky a jak velké nároky na zbroj vlastně klade. Dále i jeho další požadavky a finanční možnosti. Podle těchto údajů vždy doporučím nějaké varianty, které by pro něj měly být přijatelné. Pokud někdo potřebuje zbroj např. na nějaké trénování, nebo různou lehkou formu šermování (larp, dřevárny) a jeho prioritou je cena a hmotnost, tak je jasné že nezvolíme 1,8 mm silný drát o průměru kroužku 8 mm. Někdo má zas velké nároky na pevnost a je ochotný si připlatit. Vše je vždy individuální a proto je tu na výběr více možností. Jinak co se týče výše zmíněných komentářů, tak má každý právo na vlastní názor a nikomu rozhodně nebudu ovlivňovat myšlení! Ale máte pravdu s tím, že indické zbroje nejsou vždy výhra!! Ano jsou sice nýtované, ale je na nich použit ve většině případů velmi slabý drát, který se např. ohýbá tak jak sám tvrdíte. Rozhodně není zaručené že vám u indických zbrojí nebudou odpadávat kroužky při větších potyčkách, tak jak tomu je i u zavíraných zbrojí. Myslím, že v používaném poměru cena/výkon jsou na tom zavírané zbroje stále o něco lépe. Protože pokud vyrobíte zbroj z drátu 1,8 mm o průměru kroužků 8 mm, tak nabízí velice slušnou pevnost za téměř poloviční cenu než indická zbroj.... Každý se však na tuto problematiku dívá jinak. Každopádně děkuji za reakci.
Abraham

Datum: 22.05.2012

Vložil: Roman

Titulek: Re: Re: Re: Re: Zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat.

Ahoj, píšu jsem, jelikož jsem si nemohl nepovšimnout vaší debaty o vaší kvalitě kroužků. Sice jsem tyto zbroje neviděl naživo, ale nenechte se vyvést z míry nějakým Bobrem, jelikož mele hovadiny. Vy si můžete dělat různé zbroje a každý si koupí jakou chce, né jak někdo psal, že byste je měli dělat bez pozinku atd.... To jsou blbiny. Věřím ale, že vy to víte moc dobře :D. Další věc je pevnost. Bavili jste se o dobrém stříhání, jenomže jestli si nějaký vůl objedná košily 1,6 mm na 9 tak je to jeho problém, když ho dostatečně neuchrání. Nikoly vaše a nějaké stříhání mu nepomůže. Další věcí jsou ty indické nýtované. To je hovadina jako prase. Tady nám jsou k ničemu kvůli používaným zbraním, jelikož nýtované kroužky jsou pouze na východě užitečné, zde nikoli, například šavle či kilíč se totiž po několika ranách dostane mezi ty mezery, ale naše například jednoručáky ne. A navíc ty indické jsou chabé a měkké a otevírají se při vašem pádu na zem, kdy si na ně lehnete ( mám zkušenost ). Jen jsem chtěl říct, že vaše práce se mi líbí nejen cenou, ale i možností volit průměry kulatiny, na kterou jsou kroužky namotány ( nebo děláte to jinou zázračnou technikou? :D ), protože možná se budete divit, ale já viděl mockrát výrobce, kde si člověk tohle kritérium volit nemohl. A za tyto ceny by měli všichni držet pusu. Protože jsou moc dobré, jelikož je to pracné... :-) Jen tak dál.

Datum: 27.04.2012

Vložil: Abraham

Titulek: Re: Re: Re: Zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat.

Jak je už psáno níže, zavírané zbroje jsou pouze jednou z variant. Jasně chápu, že jsou lidé, kteří raději sáhnou po nýtované zbroji a tyto zavírané pak opovrhují. Stejně tak jsou tu ale lidé, např. začátečníci, larpisté a příležitostní hráči. Po pravdě právě tyto skupiny lidí se snažíme oslovit. Ti všichni nejsou ochotni obětovat velké peníze a tak volí levnější variantu. Rozhodně se nesnažíme být nejlepším výrobcem kroužkových zbrojí, ale v této oblasti, tedy v zavíraných zbrojích, chceme oslovit zákazníka nízkou cenou a dostupností.

<< 1 | 2 | 3 >>